donderdag 3 maart 2016

Sigma Kappa!

Hey guys!

Hier ben ik weer, we zijn alweer bijna halverwege het tweede semester.
De vakken die ik dit semester volg zijn Neurobiology, Human Anatomy & Physiology en International Business. Het zijn allemaal tweedejaars vakken en Human Anatomy & Physiology is zelfs een derdejaars vak, wat vaak door seniors gevolgd wordt. Ja, best pittig inderdaad. Het scheelt een hoop dat ik nu maar drie vakken heb. Neurobiology is super interessant, behalve dan dat ene lab practical waar ik alle delen, zenuwen en bloedvaten in de hersenen moest kennen en op ontzettend veel verschillende MRI's moest kunnen opnoemen. Pff wat een werk, uiteindelijk nog best een redelijk cijfer voor gehaald haha. Mijn International Business professor komt uit Zuid-Korea, wat een leuke draai geeft aan het vak en ze maakt de lessen erg leuk.

Dit semester staat hockey op een laag pitje, wat veel ruimte geeft voor andere dingen. Dit vullen we grotendeels in met feestjes hahaha..
De tweede week van het semester was gelijk al een hele drukke week, want.... het was Rush Week!
Greek life (ofwel Amerikaanse versies van studentenverenigingen) hadden formal recruitment waar je je voor kon opgeven. Voor jongens zijn er fraternities en voor meisjes sororities. Het is eigenlijk een soort selectieprocedure waarbij je langs alle verschillende verenigingen gaat, en voor jongens en meiden gaat het er heel verschillend aan toe. Fraternities organiseren allemaal activiteiten, zoals gamen, lasergamen en feestjes etc. Het is heel erg chill en relaxed. Als je bij een fraternity wilt dan moet je wel naar alle activiteiten van die ene vereniging gaan, en als ze je dan uiteindelijk willen hebben, geven ze je een bid (een uitnodiging om lid te worden).

Bij de meiden ging het er iets anders aan toe... Eerst was er een housetour, de zaterdag voor de rush week. Die dag was er een officiële presentatie waar we heen moesten en alle details te horen kregen, waarna we in groepjes opgedeeld werden (met deze groepjes ging je alle dagen van recruitment op pad) en langs alle sorority huizen gingen op de campus. Bij elk huis moest je je opstellen in alfabetische volgorde in een nette lijn, waarna je 1 voor 1 door een lid opgehaald werd en rondgeleid werd in het huis. Het ging allemaal heel officieel. Ook kost het rushen voor de meiden geld.. En er zijn allemaal verplichte dress codes enzo. De huis tour zelf viel nog wel mee, had daardoor wel heel erg zin in de echte week!
Rush week was van donderdag tot en met zondag. Zo ongeveer elke dag vanaf 4 tot 10 was je onder de pannen. De eerste dag was philanthropy night, daarna kwam sisterhood night, en de laatste avond voor bidday was preference night. De eerste avond ging je naar alle 5 sororities, daarna moest je je voorkeur voor 4 opgeven, en om de volgende dag weer naar hun terug te mogen komen, moest je teruggevraagd worden. De 2e avond kon je dus nog naar 4 van de sororities, en de derde avond kon je  naar maximaal 2. Na die avond moest je je voorkeur opgeven, en het was echt suuuperspannend, want de volgende ochtend zouden ze naar je kamer toekomen met je bid als ze jou als nieuw lid wilden. Het was een superleuke, en spannende week, maar omg wat was het koud. Er lag minstens 20 cm sneeuw, het was -10 buiten ofzo, en bijna elke dag moesten we weer in jurkjes de hele campus overlopen en overal 10 buiten wachten voordat we naar binnen mochten...
Maaaar, ook daaraan kwam een einde, en zondag ochtend kreeg ik mijn bid voor Sigma Kappa!!
Op bidday gingen we naar het Sigma Kappa huis voor allemaal tradities en activiteiten, en 's avonds hadden we al het eerste feestje! (sigkap staat bekend als de feestbeesten van de campus, en onze bijnaam is de snakes) De meiden zijn echt ontzettend close en het voelt echt aan als een 2e familie!



Dutchies sleeën in the hollow!








Bidday


Field Hockey snakes


Bidday



Sisterhood activities: iceskating and broomball


Pledging night, was een paar weken na rushen, en de avond waarop we onze new member pins kregen





New member pin
Deze moeten we dragen tot initiation, opgespeld op onze linkerborst


wintersport thema hahah


Formal!


Paintparty


Steak&Shake :D




Valentijnsdag moest ik zonder William doen, maaaar gelukkig wel een hele lieve kaart gekregen!



Vorige week waren Big-Little reveals van Sigma Kappa. Elk nieuw lid hoort dan in welke familie hij komt, en wie haar big is. Ik had een superlief pakket met allemaal sigma kappa spulletjes gekregen van mijn familie! (Ik zit in de dolfijnen familie btw, haha)


Toen ik hoorde dat Emily mijn big was! btw, het was in hiphop thema, vandaar de kledingstijl.




Mijn big, grandbig en great grandbig




Sorority squad!




Ik ga nu snel weer even stoppen, heb morgen namelijk 2 exams waar ik nog even voor aan de bak moet, maaaar daarna is het Springbreak!! Ik heb er echt super veel zin in, ik ga met 5 vriendinnen (bijna allemaal van sigma kappa) voor een week naar Miami, Florida! Eindelijk weg van de sneeuw en kou hier, op naar de zon. Jullie horen snel meer van me!!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten